انتخاب رنگ مناسب برای منزل و آپارتمانها

راهنما 09359655118

انتخاب رنگ مناسب برای منزل و آپارتمانها

اصولا رنگ ها بیشترین اثر گذاری در روحیه افراد را دارند که آشنا بودن با تاثیر رنگ ها  به عبارت دیگر رنگ‌ها معني‌ دارمی باشند و اساسا نوع احساسات ما را منعكس خواهند کرد . از اصلی ترین نکات در طراحی دكوراسيون داشتن آشنايي با تاثير رنگ‌ها  می باشد رنگ‌ها مهم‌ترين نقش را در این امر بر عهده دارند .

در واقع حتی بغیر از منزل هر چيزي كه مي‌بينيم داراي رنگ مخصوص به خود می باشد ، رنگ‌ها باعث مي‌شوند اشیا را احساس  و درک كنيم به عبارتي  دیگر مي‌توان گفت  رنگ ها خود نيز داراي احساس می باشند ! به گفته روانشناسان عكس‌العمل ما نسبت به رنگ ها بسیار پيچيده می باشد . که با ایجاد یک کمی تغییر می توان تاثیر زیاد آن را دید و می توان به جرات چنین گفت که در طول زمان بدن ما به محرک های جدیدتر دارای پاسخ های متعددی می باشد .

هرکدام  از رنگ‌هاي موجود مانند خاكستري و قهوه‌اي ، زرد ، سبز ، آبي ، بنفش ، قرمز ، نارنجي سياه یا سفيد ، دارای معني خاصي هستند . با استفاده از چرخه های رنگی و تلفيق  و ادغام آن‌ها ، شما می توانید به ایده و نظری که در ذهن خود دارید نزدیک تر شوید .

به طور معمول رنگ اتاق های خانه ما ، نشانه ی شخصیت ما را نمایان خواهد ساخت . البته باید به این نکته توجه داشت که رنگ اتاق و محیط اطراف ما می تواند تاثیر زیادی بر افکار و حتی اخلاق ما نیز داشته باشد .  البته اکثر ما زمان و توجه  خاصی نسبت به رنگ اتاق در هنگام انتخاب ان نداریم !

رنگ ها بسته به سن ، جنسیت ، آب و هوای منطقه و پس زمینه ی اخلاقی هر فرد ، اثر زیادی بر افراد دارند . اکثر مردم در مقابل برخی از رنگ ها یا گروه های رنگی واکنش مشابهی را از خود نشان می دهند ، تفاوت کلی در سایه و تن رنگ استفاده شده می باشد . پس هنگام انتخاب دکوراسیون و رنگبندی آن بسیار مهم است که هوشمندانه انتخاب کنیم .

نکته ای که می توان خاطر نشان کرد این موضوع است که رنگ هایی که مورد علاقه خود شما هستند را برای رسیدن به یک نمای زیبا  و دلخواه خودتان ترکیب نمایید که این موضوع یکی از مهمترین قدم ها برای داشتن یک دکوراسیون مناسب در منزل می باشد.