برق و روشنایی عیب یابی و نصب و تعمیر کابل و کنتر و کلید

برق روشنایی تعمیر بازدید سیم کشی کابل کلید عیب یابی

راهنما 09359655118

هرکاری دارای اصول خاص خود می باشد که رعایت این موارد بسیار مهم است ، حتی سیستم برق و سیم کشی ساختمان منازل و آپارتمانها و فروشگاه ها . برای انجام درست آن کار رعایت نکات موجود بسیار مهم و ضروری می باشد . در هنگام برق کشی ساختمان نیز موارد ایمنی و نکات زیر از جمله موارد حایز اهمیت می باشد :

  • نحوه سیم کشی باید طوری باشد که لوله های برق و جعبه های تقسیم براحتی در دسترس باشند که در هنگام نیاز برای ترمیم و یا تغییر بتوان این امور را انجام داد یعنی در دسترس باشند .
  • فاصله و حریم مناسبی باید میان لوله تاسیساتی (آب ،گاز) با لوله برق وجود داشته باشد که این فاصله حدود 15 سانتی متر میباشد که باید رعایت شود . حتیالامکان در لوله کشی برق از زانویی و سه راهی استفاده نکنید چرا که خطر زخمی شدن سیم ها وجود دارد ، و جاهایی که نیاز به تغییر مسیر و یا زاویه خم برای لوله است باید طوری باشد که کابل های ما آسیب نرسد .
  • تمامی سیم ها و سیم کشی هایی که انجام می شود اعم از سیم کشی برای روشنایی ، برای پریز ها و جریان های ضعیف همگی به صورت توکار انجام می شود و همه داخل لوله های pvc با مدارهایی جدا صورت می گیرد .
  • حتما به این نکته توجه داشته باشید که پس از لوله کشی هایی که برای کف انجام می دهید ماهیچه کشی نیز انجام شود تا اینکه تا شکستن لوله جلوگیری نماییم . البته به یاد داشته باشیم که چون ممکن است کف سرویس های بهداشتی و حمام و همینطور اشپزخانه به دلایل مختلف مانند تعمیرات و یا نشت آب و یا فاضلاب ممکن است که مجبور به کندن آن قسمت شویم و همین امر احتمال آسیب دیدن لوله های برق را افزایش خواهد داد .

برای جلوگیری از اسیب دیدن سیستم برق کشی مان و همینطور کابل ها و سیم ها بهتر است که از لوله خرطومی ها حتی الامکان استفاده نکنیم ، و در مواقعی که مسیر عبور لوله های ما از درزهایی می باشد که منبسط و یا منقبض می شود باید از لوله های برق از نوع فولادی خرطومی استفاده گردد که قابل انبساط و انقباض می باشد .

برای اینکه بتوانیم در مواقع لزوم براحتی از لوله های رزرو ، کابل عبور دهیم یک طناب پلاستیکی از داخل ان عبور دهید که بتوان با استفاده از کابل جدید را نیز به مجموعه خود اضافه نماییم .

تعمیرات سیستم برق ، بصورت تخصصی و حرفه ای ، سیسم کشی و کابل کشی ، ایراد یابی و عیب یابی سیستم های روشنایی و فیوز و کنتر و نیز تمامی تجهیزات انتقال برق مانند کابل و سیم ، پریز و کلید برق . حضور و بازدید رایگان در فروشگاه و یا منزل و آپارتمان مسکونی .



سیمکشی برق ساختمان تعمیرات برق منزل سیم کشی

سیم کشی برق ساختمان چند استاندار مهم میتواند امنیت را برای شما به ارمغان بیاورد .. تعمیرات سیمکشی برق منازل و آپارتمانها .. .. برخی استانداردهای سیم کشی ساختمان 1-برای اینکه جای پریز را مشخص کنیم باید ابتدا مکان هایی که مورد نیاز است را کاملا مشخص نماییم این مکان ها اعم از: - محل قرار گرفتن لباس شویی در ...ادامه مطلب

شویی در اشپزخانه - محل استفاده از پریز در اشپزخانه - محل قرار گیری پکیج - محل قرار گیری یخچال - محل قرار گیری اجاق گاز و ... 2-نوع و اندازه سطح مقطع سیم ها برای سیستم های روشنایی از سیم هایی با سطح مقطع 1.5 و برای سیم هایی که برای پریز و سیم های کولر آبی استفاده می شود از اندازه 2.5 و برای سیم های برق اصلی و سیم های کولر گازی می بایست از سیم 4 استفاده شود . 3-فاصله ها برای قرار گرفتن پریزها ، کلید ها و موارد دیگر استانداردهایی وجود دارد که این موارد باید رعایت شود: -فاصله استانداردی که برای قرار گیری پریزهای تلفن و آنتن برق, از کف اتاق حدود ۳۰ تا ۴۰ سانتیمتر در نظر گرفته شده است. -فاصله استانداردی که برای قرار گیری کلیدهای برق از کف اتاق در نظر گرفته شده است می بایستی بین حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر باشد. -برای قرار گیری گوشی آیفون و پنل ۱۴۰ تا۱۵۰ سانتی متر باید فاصله ان از کف باشد. -فاصله ای که برای اویز لامپ در استاندارد مظرح گردیده چیزی در حدود 30 الی50 سانتی متر  می باشد. -برای قرار گرفتن محل جعبه فیوز نیز باید فاصله ای حدود 150 تا 170 را مد نظرداشته باشیم.و همینطور این فاصله استاندارد از لوله های گاز و یا اب هم باید حدود 1 متر باشد. توجه کنید که در هنگام نصب پریزهایی که به صورت اختصاصی برای استفاده لباسشویی و یا  اجاق نصب می گردند در ارتفاع پایین نصب شود چون علاوه بر اسوده بودن استفاده می بایست ایمنی لازم را نیز مد نظر داشته باشیم . برای قسمت اوپن نیز باید یک پریز بری تلفن و یک پریز برای برق نصب گردد ، کلید برق سقفی اشپزخانه نیز بایستی در ابتدا و ورودی اشپزخانه قرار گیرد . نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که در نزدیکی ظرفشویی نباید هیچ پریزی قرار بگیرد و باید دقت نمود چون در صورت نصب ممکن است خطرات بسیار قابل توجهی را  در پی داشته باشد .